در ادامه ی مطلب چند کتاب با ارزش را میتوانید در قالب pdf دریافت کنید:
تفسیر المیزان
ثواب اعمال
منتهی الامال
وسائل الشیعه
حليه المتقين
شبهای پیشاور
برچسب ها :
موضوع :
آرشیو , کتاب , ,
تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اسلام شیوا و آدرس islam-shiva.LXB.ir
لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
خبرنامه وب سایت:
آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 62971
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1
Up Page
چرا با مُهر نماز میخوانیم ؟ |
|
||||
|
کتاب «جدال احسن: نقد و بررسی شبهات وهابیان» اثر حضرت آیتالله سبحانی به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است. کتاب با هدف نقد و بررسی شبهات وهابیان و پاسخگویی شبهات و رد تهمتها و بر ملا کردن چهره تزویر مدعیان توحیدمداری با تدوین مرکز تحقیقات حج و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است. ت |
ولادت
ثمره ازدواج مبارک علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام پنج فرزند به نام های حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن است.
بنابر آنچه که از امام صادق علیه السلام رسیده است «محسن» که آخرین فرزند زهرا بود، بر اثر تجاوز و هجوم دشمنان اسلام به خانه آن حضرت، در شکم مادر جان داد و به دنبال این حادثه دردناک و صدماتی که بر جسم فاطمه علیها السلام وارد آمد، آن حضرت بیماری شدید پیدا کرد و به شهادت رسید.
زینب، سومین فرزند مهد ولایت است که به احتمال قوی در سال ششم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.
رسول گرامی اسلام در شهر مکه متولد شد. بنا بر روایات مشهور علمای شیعه ، رحلت آن حضرت در روز
دوشنبه 28 صفر و در سن 63 سالگی اتفاق افتاد ، ولی اهل تسنن وفات آن حضرت را در روز 12 ربیع الاول
می دانند . در هنگام تولد آن حضرت ، اتفاقات عجیب و مهمی رخ داد که جزء معجزات پروردگار است .
پیامبر در نوجوانی به همراه عموی خود ( ابوطالب ) جهت سفر تجارتی به شهر شام عازم شد . در آن سفر
بود که راهب مسیحی ، معجزه ی الهی را در چهره ی رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله ) مشاهده نمود .
پیامبراکرم بازنی پاکدامن به نام خدیجه ( علیها السلام ) ازدواج کرد و بسیار او را دوست می داشت . او اولین
نفر از زنان بود که به رسول خدا ایمان آورد .
پیامبر اسلام در 40 سالگی به رسالت مبعوث گردید و در غار حراء اولین بار وحی بر ایشان نازل شد . پس از
آن ، دعوت خود را آغاز کرد .
اولین نفر از مردان ، حضرت علی ( علیه السلام ) و اولین نفر از زنان ، حضرت خدیجه ( علیها السلام ) بود که
به وی ایمان آوردند .
پس از آن که آیه ی " وانذر عشیرتک الاقربین " نازل شد ، او دعوت خود را آشکار و علنی ساخت . آن
حضرت در این راه با کارشکنی های کفار و قریش مکه روبرو شد . لذا عده ای از مسلمانان در اثر فشار کفار
به حبشه هجرت نمودند . پس از آن بود که پیامبر گرامی اسلام به همراه مسلمانان ، مکه را به سوی مدینهترک نمودند
و در آن جا به تبلیغ مسائل فرهنگی و دینی مسلمانان پرداختند .
آن حضرت در مدینه هم از دست کفار و مشرکان در امان نبود و جنگ های زیادی را متحمل شدند که جنگهای بدر ، حنین ، خندق و احد از جمله ی آن هاست .
نوه ی گرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله ) در روز دهم ماه مبارک رمضان با لشکر هزار نفری مدینه را به
سرانجام لشکر اسلام مکه را فتح کرد و بت ها را از بالای کعبه به زیر افکندند . پس از آن رسول خدا فرمانعفو عمومی را صادر فرمودند .
در آخرین روز های عمر ، آن حضرت پس از انجام مراسم و مناسک حج ( حجه الوداء ) به امر خداوند در
غدیر خم ، حضرت علی ( علیه السلام ) را به منصب امامت و ولایت و رهبری پس از خود برگزید و سرانجام
پس از 63 سال مجاهدت و تلاش بی وقفه مرغ روح ملکوتی اش به جوار محبوبش ، خداوند متعال به پرواز درآمد .
کلیپ استاد رائفی پور،
شیعه
up.facenama.com/file/41794/1420962011181778_mp4.mp4.html
دانلود کتاب ارائ اهل مدینه ی فاضله
زبان عربی
0up.ir/up10/guest/كتاب-اراء-اهل-المدينة-الفاضلة.pdf
سلام امروز می خواهیم یکی از کتاب های بنیادی شیعه رو براتون معرفی کنم و همچنین این کتاب رو برای دانلود و استفاده شما عزیزان قرار بدیم. این کتاب ارزشمند تالیف عالم بزرگوار ثقه الاسلام کلینی هست که احادیث زیادی از اهل بیت علیهم السلام رو به صورت موضوعی دسته بندی کرده اند، که هم متن عربی و هم ترجمه فارسی و در بعضی موارد شرح روایات رو آورده اند. تمامی روایات با سند و ذکر اسامی ائمه علیهم السلام و ذکر دقیق نام آورده شده است. این کتاب می تواند برای دوستانی که کارهای فرهنگی نجام میدهند، بسیار مفید باشد. برای روشن شدن ارزش این کتاب به کلام چند تن از بزرگان اشاره می کنیم.
جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید…
s4.picofile.com/file/8162070634/osol_kafi_4jeld_shiabooks_ir_.zip.html
جهت تعجیل در فرج:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
کلام بزرگان در مورد کافی:
کتاب الکافی به اندازهای با اهمیت است که شیخ مفید از معاصران کلینی درباره کتاب می نویسد: کتاب کافی از برترین کتابهای شیعه و پرفایده ترین آنهاست.[۱]در تنقیح المقال نیز آمده است: علامه شیخ عبدالله مامقانی درخصوص کتاب کافی می نویسد: همانند کافی در اسلام نگاشته نشده و گفته میشود این کتاب بر امام زمان عرضه شده و آن حضرت آن را پسندیده و فرموده است: این کتاب برای شیعیان ما کافی است. کتاب شناس بزرگ، علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی نیز می نویسد: کافی برترین کتب اربعه است و مانند آن درباره روایات اهل بیت نگاشته نشده است. محمد بن مکی عاملی (شهید اول) می گوید: کتاب کافی در علم حدیث است و شیعه مانندش را ننوشته است. [۲]
شیخ زینالدین (شهید ثانی) نیز می گوید: به جان خودم هیچ نویسنده ای مانند کافی را به رشته تالیف در نیاورده است. و قدر و منزلت کلینی و جلالت او از این کتاب نمایان است.
محقق کرکی میگوید: این کتاب از احادیث شرعی و اسرار دینی مقداری جمع آوری نموده که در کتاب دیگری یافت نمی شود.
پاورقی:
[۱] .تصحیح الاعتقاد ، شیخ مفید ، ص ۲۷
[۲] . علامه مجلسی ، بحارالانوار ، ج ۲۵ ، ص ۶۷
ادرس وبلاگ تغییر یافت لطفا اطلاع رسانی شود
islam-shiva.LoxBlog.Com & islam-shiva.GLXblog.Com & islam-shiva.MahTarin.Com &
ابعاد گوناگون و قابل تأسّی مردان بزرگ با گذشت تاریخ، بهتر روشن می گردد و شگفتی های كارنامه آنان با پیشرفت علم و جوامع بشری، برتری و جاویدانگی شخصیت آنان را به نمایش می گذارد.
حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام یكی از فرزانگان تاریخ، بلكه یگانه فرزانه و بزرگ مردی است كه نامش در صدر مردان نامی تاریخ قرار گرفته و با گذشت قریب چهارده قرن از شهادت وی، همچنان شاهد اقبال روزافزون بشر به شناخت آن ابرمرد علم و عمل و كندوكاو جوانب گوناگون شخصیت و ویژگی های وی هستیم؛ چنان كه به جرأت می توان او را مردی نامتناهی و رهبر
همه قرون واعصار ویگانه انسانیت دانست.
نوشتارذیل سیری گذرادر حیات علمی و تربیتی آن حضرت دارد كه امید است معرفت و بهره مندی بیش تر از راه و رسم علوی را برای خوانندگان به ارمغان آورد.
امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب بن عبدالمطلّب بن هاشم بن عبدمناف در روز جمعه 13 رجب سال سی ام عام الفیل برابر با 19 مهر در شهر مكّه و درون كعبه چشم به جهان گشود. پدرش ابوطالب، كه نامش عبدمناف بود، یكی از اعمام پیامبر اكرم حضرت محمّد صلی الله علیه و آله بود كه بزرگ خاندان هاشم و یكی از سران مكّه و قریش به شمار می رفت. مادرش فاطمه بنت اسد نیز از دودمان هاشم بود. از این رو، آن حضرت از دو طرف به هاشم می رسد و هاشمی به حساب می آید.(1)
كنیه آن امام، ابوالحسن است و «ابوتراب» نیز خوانده شده. القاب فراوانی از وی گزارش شده كه از جمله می توان به اسدالله (شیرخدا)، سیّد عرب (امیر عرب)، سیدالمسلمین، امام المتّقین و مهم تر از همه امیرالمؤمنین اشاره كرد. شیعیان لقب اخیر را بنا بر نص پیامبر صلی الله علیه و آله مخصوص آن امام دانسته و به كارگیری آن را، حتی برای سایر معصومان علیهم السلام ، مجاز نمی دانند.(2)
امالى شجرى از حصين بن مخارق از موسى بن جعفر از پدرش از پدرانش از على(عليه السلام) آورده است كه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) فرمود : « بين دو جاهليت مبعوث شدم كه دومى بدتر از اوّلى است » .
منبع ديگرى براى اين حديث مهم ، نيافتم . حديث دلالت دارد كه جاهليت دوم كه پس از پيامبر واقع مى شود ، بدتر از جاهليتى است كه پيش از ايشان بوده است . هرگونه اى كه روايت را تفسير كنيم ، جاهليت غربى كنونى ، جزئى از آن است ، اگر تمام آن نباشد ! مؤيد اين مطلب ، فرمايش خداست :
« اى همسران پيامبر ! در خانه هاى خود بمانيد و همچون دوران جاهليت نخستين ( ميان مردم ) ظاهر نشويد ، و نماز را برپا داريد و زكات را بپردازيد و خدا و رسولش را اطاعت كنيد . خدا فقط مى خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد » ( احزاب/33 ) .
آيه به جاهليت دوم اشاره دارد و از نشانه هايش آن است كه زنان به گونه اى كه در زمان جاهليت نخست مرسوم بود ظاهر مى شوند . در اين آيه بحث هايى وجود دارد كه مربوط به موضوع ماست ، از جمله آن كه ظهور امام مهدى(عليه السلام) پس از جاهليت دوم است كه شر و زيان آن براى بشر بيشتر از جاهليت اوّل است .
براهين موجود درزمينه اثبات حقانيت شيعه در زمينه ولايت امير مومنان (ع) را مىتوان به سه دسته كلى تقسيم كرد:
1. براهين عقلى؛ 2. دلايل قرآنى؛ 3. روايات پيامبر اكرم(ص).
هر يك از اين شيوهها، دلايل بسيارى را شامل مىشود؛ به طورى كه گستردگى هر يك از اين استدلالات، مطالعه كتابهاى متعددى را مىطلبد و در اين مختصر امكان بحث از آنها نيست؛ ليكن به طور فشرده چند برهان بيان مىگردد: يك. ديدگاه قرآن
1. از نظر قرآن، رهبرى و امامت امت، اصالتاً بايد به دست معصوم و دور از هرگونه كژى باشد. اين نكته با تعابيرى مختلف در كتاب الهى بيان شده است؛ از جمله هنگامى كه ابراهيم(ع) به امامت رسيد و خداوند به او فرمود: «إِنِّى جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً»؛ بقره (2)، آيه 124. ابراهيم(ع) آن منصب الهى را براى فرزندانش درخواست كرد «قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِى»؛ ولى در پاسخ آمد: «لايَنالُ عَهْدِى الظَّالِمِينَ» ؛ همان ؛ «عهد من به ستمكاران نمىرسد».